Yazar: Speedline
Sınıf I Asansörleri İnsan taşımak amacıyla tasarımlanmış asansörlerdir. Sınıf II Asansörleri Esas olarak insan taşımak için tasarımlanan ancak gerektiğinde yükte taşınabilen asansörlerdir. Sınıf III Asansörleri Sağlık tesislerinde kullanılmak için sedye veya benzeri eşya taşımak için tasarımlanmış asansörlerdir. Sınıf IV Asansörleri Esas olarak yüklerin şahıslar refakatinde taşınması için tasarımlanmış asansörlerdir. Sınıf V Asansörleri Yalnızca küçük yüklerin taşınması için yapılmış, insanın giremeyeceği boyutları olan, servis için kullanılan asansörlerdir. Sınıf VI Asansörleri Yüksek katlı ve trafikli binalar için tasarımlanmış, hızı 2,5m/sn ve üstü hızlarda hareket eden asansörlerdir.
Yazar: Speedline
Bakımcı Firma TSE Hizmet Yeri Yeterlilik Belgesine Sahip olmalıdır. Satış Sonrası Hizmet Yeterlilik Belgesine sahip olmalıdır. Servis aracı olan firmalar tercih edilmelidir. Bulunduğunuz ilde ve ya size en yakın olan yerde bürosu olan firmalar tercih edilmelidir. Firma ile yıllık bakım sözleşmesi yapılmalıdır. Değiştirilmesi gereken parçalar en kısa zamanda değiştirilmeli veya dğiştirilene kadar asansör kapalı tutulmalıdır. Aksi halde bina yöneticisi oluşacak kazalardan sorumludur. Her ay asansörün periyodik kontrolleri ve bakımları anlaşmalı firmaya yaptırılmalıdır. Yaptırılmamasından kaynaklanan kazalardan bina yöneticisi sorumludur.
Yazar: Speedline
Asansörler günde 24 saat kesintisiz hizmet veren araçlardır. Böyle bir tempo, asansör bileşenlerinin belli bir düzen içinde gözden geçirilmesini ve zaman içinde onarılmasını ya da yıpranan ve mekanik ömrünü tamamlayan parçaların değiştirilmesini gerektirir. Asansör donanımını oluşturan parçaların ciddi bir arızaya ve kazaya neden olmadan önce tespit edilmesi ve onarılıp ya da değiştirilmesi gerekir ve hayati bir önem arz eder. Asansör bakımı yasal bir zorunluluk olmasına karşın, ne yazık ki ciddiyeti tam olarak anlaşılabilmiş bir kavram değildir. Usta olmayan eller tarafından gerçekleştirilen, yetersiz, göstermelik ve üstünkörü yapılan bir asansör bakımı, gazete ve televizyonlara sık sık konu olan asansör kazalarından birine daha neden olabilir. Hatta bu bu tür kaza asansör bakımından sorumlu olan kişinin de başına gelebilir. Asansör bakımı, tam donanımlı ve yetkili ve asansör bakımı konusunda tecrübeli firmalara yaptırılmalıdır. Bu şarta uyulduğu takdirde asansör bakımı, asansörün hem güvenli kullanımını garanti altına alır hem de asansörün doğal ömrünü uzatır ve daha büyük arıza, kaza ve masraflardan korur. İmaj Öztürk Asansör olarak her türlü asansörün bakımını ve onarımını yapmaktayız. Bizi arayın görüşelim.
Yazar: Speedline
Asansörler başlangıçta basit bir halat veya zincirlerden oluşurdu. Bir asansör esasında bir araç tarafından itilip çekilen bir platformdur. Günümüzün modern asansörü "asansör boşluğunda" bulunan bir platforma monte edilmiş bir kabinden oluşur. Geçmişte asansörler buhar ve hidrolik pistonlar ile çalıştırılırdı. Bir taşıma asansöründe vagonlar derin makara üzerinde yuvarlanan çelik halatlı mekanizmalar tarafından çekilir; bunlara sanayide bobin denir. Vagonun ağırlığı bir araba ile dengelenir. Bazen iki asansör eş zamanlı olarak karşı yönlere doğru hareket eder ve birbirnin ağırlığını dengeler. Halatlar ile makara arasındaki sürtünme çekiş gücünü sağlar. Hidrolik asansör vagonu kaldırmak ve indirmek için üst veya iç zemin pistonuna basınç uygulamak üzere hidroliklerin kaynaklarını kullanır Halatlı hidrolikler vagonu kaldırmak ve indirmek için hem halatları hem de hidrolik gücü kullanır. Son yeniliklerde sabit yer çekimi motorları, raylı vites makineleri ve mikroişlemci güçler bulunuyor Yeni kurulumlarda kullanılan teknoloji bir çok etkene bağlıdır. Hidrolik asansörler daha az masraflıdır ancak belirli bir uzunluğu geçen büyük silindirler çok yüksek asansör boşlukları için pratik değildir. 7 kattan daha yüksek binalarda taşıma asansörler kullanılmalıdır. Hidrolik asansörler genel olarak taşıma asansörlere nazaran daha yavaştır. Asansörler kitlelere uygundur. Parçaların seri üretimi ile sağlanan tasarruf yolları vardır fakat yinede her binanın kat sayısı, asansör boşluğu ölçüleri ve modelleri sebebiyle kendine has gereklilikleri bulunmaktadır.
Yazar: Speedline
EN 81-20 standardı nedir?
EN 81-1 A3 yerine geçen EN 81-20 standardı açıklaması Asansörler - Yapım ve montaj için güvenlik kuralları - İnsan ve yük taşıma amaçlı asansörler - Bölüm 20: İnsan ve yük asansörleri şeklindedir. EN 81-1 A3 standardının şartlarına hemen hemen uymakla beraber farklılıkları tabii ki bulunmaktadır.
EN 81-50 standardı nedir?
EN 81-1 A3 yerine geçen EN 81-50 standardının açıklaması Asansörlerin yapımı ve kurulumu için güvenlik kuralları - İnceleme ve deneyler - Bölüm 50: Asansör bileşenlerinin tasarım kuralları, hesaplamaları, incelemeleri ve deneyleridir. EN 81-1 A3 standardının şartlarına hemen hemen uymakla beraber farklılıkları tabii ki bulunmaktadır.
Asansör montajı ankara, asansör bakım arıza, asansör bakım servis, asansör, yürüyen merdiven ve bant, insan asansörleri, yük asansörleri, panoramik asansörler, asansör aylık bakım ücretleri ankara, asansör firmaları ankara, ankara asansör bakım firmaları
© 2017 Speedline. Tüm Hakları Saklıdır. Tasarım YBH